Wat is mijn huidige netto stortingsgrens?
Voor jongvolwassenen is de netto stortingsgrens €350, en voor klanten ouder dan 24 jaar is de grens €700 per kalendermaand, tenzij anders bepaald vóór 1 oktober 2024. Wanneer de grens voor netto stortingen wordt overschreden, ontvang je hiervoor een waarschuwing, welke je zal begeleiden in de volgende stappen omtrent je besteedbare vermogen.
Wat betekent: netto storting?
Netto storting, is het bedrag dat je op je account hebt gestort minus wat je hebt opgenomen. Bijvoorbeeld, als je €100 stort en vervolgens €30 opneemt, is je netto storting €70.
Hoe kan ik mijn netto stortingsgrens verhogen?
Als je je netto stortingsgrens wilt verhogen moet je aantonen dat dit verantwoord is. Dit betekent dat je bewijs moet leveren van je besteedbare vermogen. Dit kan door het aanleveren van informatie of door ons toestemming te geven via onze geautomatiseerde verificatie, zodat wij de benodigde informatie bij je persoonlijke bank kunnen opvragen.
Hoe wordt mijn nieuwe netto stortingsgrens bepaald?
Zodra de nodige informatie is gedeeld, wordt gecontroleerd of de aangevraagde netto stortinggrens verantwoord is en binnen de wettelijke regels valt die zijn vastgesteld door de regelgeving.
Waarom stelt Kansino grenzen en limieten in?
Kansino stelt wettelijk verplichte limieten en grenzen in om jou als speler beter te beschermen en bewust te maken van de risico’s van online gokken. Hiermee zorgen we ervoor dat het spelen leuk en verantwoord blijft.
Wat gebeurt er als ik mijn stortingsgrens activeer?
Als je boven deze grens komt zal je de rest van de kalendermaand geen stortingen kunnen doen. De netto stortingsgrens wordt weer gereset op de 1e dag van de volgende kalendermaand en daarna kun je weer storten.
Waar kan ik mijn grenzen en limieten bekijken?
De nieuwe regelgeving spreekt niet van limieten, maar van grenzen voor mogelijk risicovol gedrag. Kansino heeft deze grenzen geïntegreerd in een gebruiksvriendelijke klantomgeving. Hoewel deze grenzen niet direct zichtbaar zijn in je account, kun je de stortings- en verlieslimieten wel bekijken en aanpassen op de 'Mijn Account' pagina.
Veelgestelde vragen:
Welke documenten zijn geldig?
Geldige documenten zijn stukken die je inkomen aantonen, zoals je loonstrook, bankafschriften of belastingaangifte. De documenten mogen niet ouder zijn dan 3 maanden. Deze documenten helpen ons met het bepalen en instellen van de netto stortingsgrens.
Zijn documenten altijd nodig?
Nee, in bepaalde gevallen is het voldoende om informatie over je beroep te delen en aan te geven hoeveel je verdient via ons inkomensverklaring formulier. Een andere optie is om de benodigde informatie aan te leveren via onze geautomatiseerde verificatie, waarmee we de benodigde gegevens kunnen opvragen via je persoonlijke bankrekening.
Wat moet ik aanleveren als ik zelfstandig ondernemer ben?
Als zelfstandig ondernemer, kun je ons eenvoudig een document aanleveren dat je maandelijkse/jaarlijkse inkomen aantoont. Dit kan door via documenten zoals je laatste belastingaangifte of door middel van een ander document(en) dat de inkomensstromen vanuit het (persoonlijke) bedrijf naar je persoonlijke bankrekening(en) aantonen. Je kunt ons ook toestemming geven via onze geautomatiseerde verificatie, zodat wij je bank kunnen vragen de nodige informatie te delen over de inkomstenstroom van bedrijf naar de persoonlijke bankrekening.
Ik ben met pensioen: hoe werkt dat?
Als je met pensioen bent, kun je ons eenvoudig een document aanleveren dat je maandelijkse/jaarlijkse inkomen aangeeft. Je kunt ook toestemming geven via onze geautomatiseerde verificatie, zodat wij je bank kunnen vragen de nodige informatie te delen over hoeveel pensioen je ontvangt. Op deze manier kan er worden aangetoond dat er op een verantwoordelijke manier wordt gespeeld.
Mijn partner ondersteunt mijn levensstijl
Als je partner je financieel ondersteunt, kun je een gezamenlijke bankrekening gebruiken waarin je als mede-eigenaar staat vermeld. Je moet dan toestemming geven zodat wij de benodigde informatie over het inkomen van je partner kunnen opvragen. Een andere optie is het aanleveren van documenten waarin het maandelijkse of jaarlijkse inkomen van je partner wordt aangetoond, samen met een verklaring of brief van je partner die dit uitlegt.
Ik heb een passief inkomen, kan ik dat gebruiken?
Ja, passief inkomen zoals huurinkomsten of opbrengsten uit investeringen kun je gebruiken. Om dit inkomen te gebruiken, moet je ons informatie verstrekken door documenten aan te leveren die dit inkomen aantonen. Je kunt ons ook toestemming geven via onze geautomatiseerde verificatie, zodat wij de benodigde informatie kunnen opvragen bij de bank/ bankrekening waarop je het passieve inkomen ontvangt.
Ik ontvang alleen dividenden, wat nu?
Als je inkomsten krijgt uit dividenden (bijvoorbeeld uit aandelen in een bedrijf), kun je dit gebruiken om je inkomen aan te tonen. Je moet documenten verstrekken, zoals bankafschriften of dividendverklaringen, die laten zien hoeveel je ontvangt. Houd er rekening mee dat slechts een klein percentage van dat bedrag wordt meegenomen bij de berekening van je netto stortingslimiet.
Hoofdpartner van AZ Alkmaar